Een leuke originele zomerse feelgood in zonovergoten Côte D'Azur

Caroleest 30 augustus 2024
Ik blauw van jou is de debuutnovelle van Charlotte van Vliet. Een heerlijke zomerse feelgood die zich voornamelijk afspeelt aan en op het water in de Côte D’Azur. Ideaal voor tijdens de vakantie.

Mira dacht dat ze gelukkig was met haar vriend Karsten, totdat hij haar inruilde voor een ander. Om over hem heen te komen, gaat ze met haar beste vriendin op vakantie naar de zonovergoten kust van de Côte D’Azur.
Eenmaal daar aangekomen word ze op een onverklaarbare wijze aangetrokken naar de knappe Pim op een zeilboot. Net zo’n zeilboot als haar ouders vroeger hadden. Ze lopen elkaar steeds tegen het lijf en om de één of andere reden voelt Mira zich heel erg op haar gemak bij Pim. Ze trekken veel met elkaar op en hebben een echt klik. Maar wanneer haar vakantie er bijna opzit, moet ze de belangrijkste keuze van haar leven maken. Gaat ze terug naar huis? Of gaat ze het avontuur aan met Pim?

De schrijfstijl van Charlotte is levendig, beeldend en met humor. De sfeer en de omgeving worden heel mooi en goed beschreven, hierdoor waan je je gedeeltelijk in de Côte D’Azur. En geef nu toe, dat is natuurlijk geweldig terwijl je zelf in je zonnige tuintje in Nederland zit te lezen.

Je leest vanuit Mira, je leert haar verleden kennen en je ziet haar opbloeien zodra ze Pim ontmoet. Het zeilen zit haar in het bloed, al heeft ze dat in eerste instantie nog niet zo goed door. De personages Mira en Pim zijn leuk neergezet, je voelt de spanning tussen hen opbouwen.

Ik blauw voor jou is een leuk, origineel zomers verhaal. De liefde voor het water en zeilen is een rode draad in het verhaal. En tussen de regels door zijn er wijze lessen te leren. Neem zelf de regie over je leven en volg je dromen.

Meer recensies van Caroleest