Aan het einde is de puzzel compleet

Caroleest 10 september 2024
Ik kan echt genieten van de heerlijke tussendoortjes van De Verhalenfabriek. En deze keer was het nieuwe verhaal van Sacha Voogd aan de beurt. Haar eerste verhaal Bitch was al een goed verhaal, dus ik ben heel benieuwd naar deze.

Na het overlijden van haar vriend bij een zwaar ongeluk, vertrekt Lara naar Córdoba in Spanje om een nieuwe start te maken. Door de nieuwe omgeving en mensen geniet ze optimaal van haar nieuwe baan. Maar hoe hard ze het ook probeert het verleden laat haar niet los. Ze ontvangt nog steeds anonieme dreigbrieven, maar wie weet dat ze nu hier is? Haar buurman Mason is een Amerikaanse journalist. Samen proberen ze erachter te komen wie de dreigbrieven aan haar stuurt. Maar dat is gevaarlijker dan ze in eerste instantie dachten.

Vanaf het begin van het verhaal word al snel duidelijk dat Lara het verschrikkelijke ongeluk nog niet verwerkt heeft. Ze rouwt nog dagelijks om het verlies van haar vriend Javi. Ze denkt dat ze hem overal ziet en dat is slechts één van de redenen om naar Spanje te vertrekken.

De vlotte, beeldende schrijfstijl van Sacha zorgt ervoor dat je makkelijk door het verhaal leest. De mooie beschrijvingen van de cultuur en de geschiedenis zorgt voor de mooie extra’s in het verhaal. Zo lijkt het net alsof je zelf ook een beetje in het zonnige Spanje vertoeft.

Je leest vanuit Lara, een jonge vrouw in de rouw. Ze kan zich weinig herinneren over het ongeluk en daar zit ze nogal mee. Naar mate je verder leest leer je meer over het ongeluk en haar leven. De overige personages zijn net figuranten waar je weinig over te weten komt. En toch is uiteindelijk iedereen met elkaar verbonden als een complete puzzel.

De plottwist op het einde was iets waar ik onbewust al een hele tijd op zat te wachten, dus die verbaasde me niet zoveel. Het echte einde van het verhaal zorgde bij mij wel voor verbazing. Want het is geen echt einde. Is het een cliffhanger voor een tweede deel of ……. ??

In de schaduw van het Alcazar is een leuke thrillernovelle om tussendoor van te genieten.

Meer recensies van Caroleest