Een mooi, leuk en origineel eerste deel

Caroleest 19 september 2024
Liv werkt al sinds haar afgeronde opleiding bij bruidsmodezaak Tule en Kant. Ze geniet van haar werkzaamheden als coupeuse en ze droomt ervan om haar eigen ontwerpen ooit in de etalage te zien pronken. Maar sinds de winkel is overgenomen door de dochter gaat het niet zo goed met de winkel en heeft Liv ook minder plezier in haar werk. Als geheel onverwachts Flore haar nieuwe buurvrouw voor haar neus staat met het verzoek of ze haar prinsessenjurk kan maken, gaat er een hele nieuwe wereld voor haar open. Liv maakt nieuwe vrienden en geeft naailessen in de schuur naast haar ouderlijke huis. Zelfs de broer van Flore heeft het naar zijn zin, hoewel hij niet op Liv zat te wachten. Nu moet ze alleen nog de kracht vinden om haar nieuwe baas aan te spreken over de winkel.

De boeken van Denise Meijer zijn heerlijke feelgood verhalen, die ik met veel plezier lees. Ik heb bijna al haar verhalen gelezen, dus ik was heel blij met het recensie exemplaar dat ik van Loft Books kreeg.

Met een beetje fantasie is het eerste deel van de Werkelijk waar? serie van Denise Meijer.
Vanaf het begin van het verhaal word al gelijk de nieuwe sfeer in de bruidsmodezaak Tule en Kant duidelijk neergezet. Liv is een jonge creatieve meid met een enorme passie voor ontwerpen. Ze is positief ingesteld en helpt graag andere. Hierdoor kan je je gemakkelijk in Liv verplaatsen.

De heerlijke vlotte, levendige schrijfstijl met een goede dosis humor erin verwerkt zorgt ervoor dat je binnen no-time in het verhaal zit en maar moeilijk kunt stoppen met lezen. Het verhaal is zo leuk neergezet dat je wilt weten hoe het verder gaat met Liv en haar nieuwe vrienden.

De personages zijn goed uitgewerkt voor het eerste deel, en ik ben heel benieuwd hoe we ze nog beter gaan leren kennen in de volgende delen van de serie. De geweldige wereld van fantasie en Cosplay word op een laagdrempelige manier uit de doeken gedaan, hierdoor beleef je het samen met Liv.

Doordat Janine de beste vriendin van Flore van haar hart geen moordkuil maakt, kunnen we meegenieten van het “Hoe vraag je iemand ten huwelijk of niet” proces van haar en Harm. Janine geeft veel hints, maar Harm ziet ze niet (of wil ze niet zien). Dit is voor sommige een zwaar onderwerp, maar in deze feelgood setting is het zo leuk beschreven, dat het luchtig leest.

Met een beetje fantasie is een heerlijke originele feelgood die je met plezier zal lezen. De cliffhanger aan het einde van het dit deel was niet iets waar ik op zat te wachten. Nu blijft deze in de lucht hangen tot het volgende deel uitkomt.

Meer recensies van Caroleest