Een dikke vette aanrader voor alle feelgood liefhebbers

Caroleest 15 mei 2024
Na de e-only Rock & Flirt serie was ik fan van de verhalen van Kristie. En nu is daar dan eindelijk de lang gekoesterde paperback, en wat een plaatje. De mooie cover, met de prachtige hartjes sprayed edges. Een plaatje voor in je boekenkast. En dan heb ik het nog niet eens over de inhoud van het boek gehad.

Elin woont sinds twee jaar in een vrijstaande woning aan de rand van het bos, hier heeft ze ook haar eigen administratie kantoor aan huis. Dit is zowel voor haar werk als privé ideaal, want Elin houdt van rust om haar heen. Helaas voor haar krijgt ze nieuwe buren, en die gaan ook nog eens verbouwen. Van die luidruchtige bouwvakkers met die harde oer-hollandse herrie de hele dag, naast het verbouwingsgeluid nogwel.
Elin probeert het te negeren, maar het lukt haar niet, wat een rotherrie. De bouwvakkerstweeling Mike en Mats (M&M) die kunnen er wat van. Naast het feit dat ze woest aantrekkelijk zijn, wat Elin de hele dag aan moet horen van haar collega’s. Krijgt ze stiekem toch ook wel een beetje een oogje op één van de mannen. En dan is de chaos compleet en blundert Elin er lekker op los. Hoe kan je uit elkaars buurt blijven als je buren bent?

Je leest vanuit de personages Elin en Mike, deze twee zijn zo goed neergezet dat ze in je hoofd tot leven komen en het verhaal als een film voor je afspeelt. Ze hebben diepgang, gevoel, emoties die ze af en toe niet kwijt kunnen maar ook een droevig weggestopt trauma. Laat dat maar aan Kristie over, die zorgt er wel voor dat je tissues nodig hebt bij haar verhalen, zowel om te lachen als om te huilen.

Het verhaal begint al gelijk goed met de ontmoeting van één van de bouwvakkerstweeling. Vanaf dat moment is de toon gezet, dit word weer een heerlijk feelgood verhaal. De beladen onderwerpen in combinatie met de geweldige humor is dit meer dan feelgood, het is weer een originiele realgood van Kristie.

Het verhaal is origineel, zit goed in elkaar, de blunders van Elin zijn hilarisch (dat vinden de broers ook) maar dan is daar toch weer die twist die ik eigenlijk niet wilde zien aankomen. Ik wist het, maar dacht nee, dat doet ze niet. En ja hoor, BAM daar was hij. Tissues erbij en huilen maar.

Het mooie aan de verhalen van Kristie vind ik dat ze voor veel mensen zo herkenbaar zijn. Ik zelf kan me ook heel goed inleven in de personages, er is altijd wel iets dat je zelf ook hebt meegemaakt of kent uit je vriendenkring. En dat word dan zo mooi door Kristie omschreven, dat je het ook echt voelt, zowel tijdens het lezen als luisteren.

Ik heb het boek gedeeltelijk gelezen en geluisterd en man o man, dat is toch wel heel leuk met goed gekozen stemmen. Eén tip: zorg tijdens het luisteren dat je oortjes verbonden zijn anders bega je een Elin blunder en heb je zelf rode oortjes, whahaha.

Ik kan alleen maar zeggen, wat een onwijs mooi verhaal. Dit is echt een dikke vette aanrader voor alle feelgood/realgood liefhebbers om ons heen.

Meer recensies van Caroleest