Een heerlijk eerste deel van een zomerse feelgood serie

Caroleest 10 juli 2024
Naar het eiland is het eerste deel in de Buitenliefde serie van Foske De Kruijf.

Zou jij de stap durven zetten en een huisje huren op een eiland honderden kilometers hier vandaan?

Na haar stukgelopen relatie heeft Kat een hart gebroken en is ze zichzelf even helemaal kwijt. Haar leven in de stad is ze zat, ze verlangt naar rust, vrijheid en de wilde natuur om zich heen. En dan ineens weet ze wat haar te doen staat. Ze zegt haar baan en huur op en vertrekt naar een ver eiland waar haar jeugdvriendin Suzette met haar gezin woont. Daar kan ze in een huisje blijven tot ze weet wat ze nu eigenlijk verder wil met haar leven. Eén ding staat vast, voorlopig heeft ze geen behoefte aan een man. Zal dit nog steeds zo zijn als ze de knappe kunstenaar Silas tegen het lijf loopt?

Het verhaal begint met de dagelijkse sleur van Kat en hoe ze rigoureus besluit om haar leven om te gooien. Hierdoor is je nieuwsgierigheid gelijk gewekt en ik was dan ook heel benieuwd naar het eiland waar ze naartoe ging. Kat wordt met open armen ontvangen door Suzette en haar gezin en dat warme, liefdevolle gebaar voel je tijdens het lezen.

We volgen Kat haar verhaal en dat vind ik een mooi maar ook een aangrijpend verhaal. Ze neemt de tijd om haar gebroken hart te helen, maar ook om zichzelf weer te ontdekken. Hoe staat ze nu in het leven en wat wil ze nu verder?

Het verhaal is vlot, levendig, beeldend geschreven, met een paar heerlijke spicy scenes erin. De personages zijn heel herkenbaar neergezet waardoor je gemakkelijk met ze meeleeft. De korte hoofdstukken zorgen ervoor dat je het verhaal eerder uithebt dan je eigenlijk wilt. Ik had nog veel langer op het eiland willen blijven.

Er komen ook allerlei emoties en onderwerpen aanbod, zoals vriendschap, familie, verdriet, verlies, rouw, vertrouwen, maar ook liefde en lust.

Het is een mooi verhaal met een goede opbouw en toch een kleine twist aan het einde, wat resulteert in een heerlijke feelgood. Echt een verhaal om tijdens je vakantie van te genieten. Ik ben heel benieuwd wat het volgende deel ons gaat brengen.

Ik geef het 4,5 sterren.

Meer recensies van Caroleest