Een spannende thriller novelle met een verrassend einde.

Caroleest 11 juni 2024
Nora begraaft zich in haar werk en zondert zich zoveel mogelijk af om haar verdriet te kunnen vergeten. De enige met wie ze wel contact heeft is Wiebe, haar buurman van 72 jaar. Als Wiebe verhuist en zijn dochter en kleindochter moeten onderduiken voor haar gewelddadige ex, neemt Nora de zorg voor Wiebe op zich. Bij thuiskomst ligt er een briefje bij Nora haar deur: Geef me wat ik wil, of anders……

De cover heeft al een bepaalde mysterie en spanning om zich heen hangen, waardoor ik extra nieuwsgierig werd naar het verhaal. Het laatste tussendoortje van Tamara Geraeds, Vakken van wraak, was echt een geweldig spannend verhaal, dus ik had hoge verwachtingen.

Het verhaal zit als een puzzel in elkaar, wat is er precies gebeurd in haar verleden waardoor ze zo angstig en wantrouwend is naar mannen toe? En wat is Wiebe zijn rol in deze puzzel? Naarmate je verder leest vallen de puzzelstukjes beetje bij beetje in de goede volgorde in elkaar.

Nora haar angst en wantrouwen worden heel goed beschreven, haar personage is goed uitgediept en je komt steeds meer over haar jeugd te weten. Tamara heeft een vlotte, pakkende en beeldende schrijfstijl waardoor je snel in het verhaal zit en doorleest tot je weet hoe de puzzel in elkaar zit.

De spanningsopbouw is goed neergezet, maar soms twijfelde ik even of Nora het allemaal echt meemaakt of dat ze het hallucineert. Het einde was dan ook weer een verrassende plottwist, die ik even niet aan zag komen.

Dit was weer een spannende thriller novelle met een verrassend einde.

Meer recensies van Caroleest