Een leuke feelgood met chaos, drama, humor en een varken als huisdier

Caroleest 16 oktober 2024
Opgeschud is het tweede deel in de “New girls on the block” serie van Lianne Reijntjes.

Else, Jenny en Lindsay wonen nog steeds in het appartement, 2 jaar alweer. Inmiddels zijn het beste vriendinnen en kennen ze elkaar door en door, of zijn er toch nog een paar geheimpjes die ze niet verteld hebben?

Else is nog steeds niet eerlijk tegen haar ouders over haar relatie met Maurice.

Jenny is illustrator en heeft een leuke klik met Jasper. Ze appen en bellen dagelijks, maar een echte ontmoeting houd Jasper steeds tegen. Verzwijgt hij iets, of is hij misschien getrouwd?

Lindsay volgt nog een opleiding naast haar werk en studeert zich een slag in de rondte. Als Nick ook nog eens nieuws heeft wat als een bom inslaat, wordt het Lindsay allemaal even te veel.

Zo hebben ze allemaal hun eigen leven buiten het appartement en hun eigen problemen. Ze staan altijd voor elkaar klaar, maar willen elkaar ook niet onnodig tot last zijn. De drie vriendinnen staan voor lastige keuzes die hun levens op hun kop kunnen zetten. Hopelijk is hun vriendschap sterk genoeg om deze problemen te overleven.

Het verhaal gaat verder met de inmiddels drie beste vriendinnen. In vergelijking met het eerste deel zijn de meiden nu een stuk volwassener, al lossen ze sommige problemen nog steeds niet als een volwassene op.

We lezen dit deel ook weer vanuit de perspectieven van de meiden. Dit zorgt weer voor hilarische en chaotische momenten, waar wij weer als eerste de inside story van mee krijgen.

Hoewel ze allemaal graag hun eigen problemen zelfstandig willen oplossen, blijkt maar weer dat echte vriendschap soms de sleutel is om een probleem tot een goede oplossing te brengen.

Lianne heeft een zeer prettige, vlotte schrijfstijl waardoor je weer snel in het verhaal zit en met de meiden meeleeft. Ze heeft heerlijke wendingen in het verhaal geschreven die je in eerste instantie niet zou verwachten, maar die wel heel mooi in het totaal plaatje passen.

Vriendschap, liefde, voor jezelf opkomen, keuzes maken en volwassen worden staan in dit deel centraal in het leven van de drie meiden. Het is een heerlijke feelgood serie. Het is heel leuk om de meiden in hun vriendschap als in hun groei naar volwassenheid te zien groeien in deze twee delen.

Meer recensies van Caroleest