Plus 1 is genieten met een hoofdletter G!

Caroleest 29 augustus 2024
Fleur Winters is een gewilde influencer, ze heeft het perfecte leven. Een knappe lieve vriend, waar ze sinds een paar maanden mee samenwoont in een luxe appartement. En glitter en glamour feestjes waar ze naar toe kan gaan voor haar werk. Alles gaat doet, totdat ze op een avond het feestje eerder verlaat en haar vriend betrapt met haar beste vriendin. Haar perfecte leventje stort in elkaar en ze vlucht uit pure wanhoop naar haar oma in Zeerots.
Fleur hoopt nog dat het een nachtmerrie was, maar niets is minder waar. Als ze op internet een afschuwelijk filmpje van zichzelf ziet verschijnen die haar ex beste vriendin heeft gefilmd en geplaatst, stort haar hele wereld in. Haar hart is gebroken en nu is haar carrière ook nog eens om zeep geholpen.
Gelukkig voor Fleur is haar oma haar rots in de branding en helpt ze Fleur zonder het te beseffen. De eigenaardige dorpsbewoners gaan Fleur steeds meer aan het hart als ze beseft dat er meer in het leven is dan influencer zijn en glitter en glamour.

Ik hou van de verhalen van Sabine Zwaan, ik kan er altijd van uitgaan dat het weer genieten is met een hoofdletter G.

Sabine heeft een heerlijk vlotte, luchtige maar ook levendige schrijfstijl. De enorme humor die ze erin verwerkt zorgt voor meerdere keren hardop lachen. Maar de meer serieuzere onderwerpen worden ook zeker niet vermeden. Deze goede balans tussen serieus en humor zorgt weer voor een geweldig verhaal.

Dit is meer dan feelgood, zoals de echte vriendschap, de onverwoestbare familieband, een vreemde helpen, maar natuurlijk ook het avontuur, de hilarische momenten en de liefde staan volop centraal in dit tussendoortje.

Door de beeldende omschrijving van het dorpje Zeerots, zag ik het voor me alsof het een oud Engels dorpje was, waar iedereen elkaar kent, helpt, maar ook een vreemde niet wegstuurt, maar eerst de kat uit de boom kijkt.

En weer weet Sabine me te verrassen met een geweldige onverwachte wending in het verhaal. Hierdoor is het een explosief einde.

Voor de liefhebbers die nog even willen nagenieten van de zomervakantie, dan hoef je niet langer te zoeken. Geniet van de avonturen van Fleur in het kleine kustdorpje Zeerots, met al zijn pracht en praal.

Meer recensies van Caroleest