Ga mee op een geweldige roadtrip

Caroleest 15 oktober 2024
Een roadtrip langs verschillende natuurparken lijkt me echt geweldig mooi om te doen. Hebben jullie wel eens een roadtrip gemaakt?

Hazel uit Utrecht is onderweg naar San Francisco om daar eindelijk haar beste vriendin Noor te bezoeken. Op datzelfde moment reist Friso uit Amsterdam voor zaken naar Silicon Valley. Op het vliegveld botsen ze tegen elkaar aan, en dan komen ze in het vliegtuig ook nog eens naast elkaar te zitten. Alsof het voorbestemd is. De lange 10 uur durende vliegreis wordt er één om nooit meer te vergeten. Friso heeft enorme vliegangst en Hazel heeft een perfecte manier om hem daarvan af te leiden. Bij aankomst in San Francisco gaan ze ieder hun eigen weg, maar onbewust blijven ze door elkaars gedachten heen spoken. Dankzij Friso zijn nieuwe app hebben ze elkaar zo weer gevonden. En als hij Hazel uitnodigt voor een roadtrip langs verschillende natuurparken twijfelt ze in eerste instantie. Maar gelukkig kan Hazel altijd rekenen op het advies en het duwtje in de rug van Noor. Na een geweldige roadtrip blijft er maar één vraag over, hoe gaat dit verhaal verder in hun echte levens?

Door de cover en de flaptekst was ik enthousiast, twee onbekenden die een roadtrip maken. Daar kan je alle kanten mee opgaan, zelfs in feelgood verhalen. En dit verhaal was geweldig, wat heb ik genoten van de avonturen van Hazel en Friso.

Je leest het verhaal zowel vanuit Hazel als Friso, en dat is optimaal genieten. Je leert de personages kennen door hun gedachten en handelen. Nathalie heeft een vlotte, levendige schrijfstijl met de juiste hoeveelheid humor in het verhaal. Door de warme en liefdevolle manier waarop de personages zijn neergezet leest het verhaal heel realistisch. De emoties en angsten die aan het begin worden beschreven, zorgen ervoor dat je met Friso en Hazel meeleeft.

Door de mooie gedetailleerde beschrijvingen tijdens de roadtrip lijkt het alsof je er zelf bij bent. De spicy scenes die Nathalie erin verwerkt heeft is een heerlijke extra toevoeging aan het verhaal. Dit zorgt ervoor dat de intense spanning en klik die Hazel en Friso vanaf het begin hebben, tot een knetterend hoogtepunt komt.

Reisgenoten is een heerlijk leuk en origineel feelgood verhaal met een intense spanning tussen twee personen die ervoor zorgt dat je hun avonturen tijdens het verhaal met veel plezier meebeleefd.

Ik ben heel benieuwd naar het tweede deel in "De Utrechtse School" serie. Dat word ook vast weer genieten met een hoofdletter G.

Meer recensies van Caroleest