Een geweldige spannende, mysterieuze, lugubere thriller met de nodige humor.

Caroleest 27 juni 2024
Susans wereld stort in na het verlies van haar man. Ze ruilt Nederland in voor het zonnige Ibiza op zoek naar een nieuw begin, waar ze haar geluk hoopt te vinden bij de charmante Daan. Al snel gebeuren er een aantal vreemde gebeurtenissen in de Spaanse villawijk waar ze is gaan wonen. Wanneer haar buurvrouw Claire verdwijnt begint Susan haar eigen onderzoek. Terwijl ze dieper graaft, wordt duidelijk dat haar nieuwe buren een duister geheim verbergen. Steeds dieper raakt Susan verstrikt in een web van intriges. Ze moet vechten voor haar leven. Maar ze laat zich niet afschrikken. Vastberaden om de waarheid te onthullen gaat ze tot het uiterste.

Het verhaal begint al gelijk goed met een mysterieuze spannende proloog, er wordt een tipje van de sluier opgelicht en hierdoor zit je gelijk in het verhaal. No way dat je dit boek kunt wegleggen.

Je leest vanuit het perspectief van Susan, het verhaal springt meerdere keren naar het verleden toe en hierdoor krijg je steeds een stukje van de puzzel voorgeschoteld. De spanningsopbouw begint al hoog, maar kakt geen enkel moment in.

De overige personages zijn ook heel goed neergezet en uitgewerkt, hierdoor krijg je ook het idee dat je zelf op vakantie bent in de Villa op Ibiza. Oké de zomerse temperaturen deze week hielpen daar natuurlijk ook goed bij.

Het verhaal is vlot, levendig, krachtig, beeldend maar ook met humor geschreven. Er zit een heerlijk tempo in het verhaal waardoor je gemakkelijk door de korte hoofdstukken heen leest. Nog één hoofdstuk worden er zo gemakkelijk 10 voor het slapen gaan.

Van begin tot het eind zit je op het puntje van je stoel te genieten van het verhaal, zelfs de lugubere en gruwelijke daden die voorbij komen worden zoveel leuker door de humor erdoorheen. Ja, bij mij kan humor heel goed in een thriller. En toen dacht ik dat ik het wel zo’n beetje wist hoe het in elkaar zat, nou nee hoor. Komt er nog een epiloog achteraan die ik niet helemaal zag aankomen, maar heel vermakelijk vond.

Dit is een spannende, mysterieuze, lugubere thriller met de nodige humor. Echt een aanrader voor thriller liefhebbers.

Meer recensies van Caroleest