Virgin Margarita een heerlijk cosy-crime verhaal

Caroleest 13 september 2024
Sylvia Lievers is terug, en hoe! Na het lezen van de eerste drie delen was ik blij verrast dat deel 4, 5 en 6 zo snel achter elkaar uitkwamen. En het lezen en luisteren van deze nieuwe delen voelde aan als thuiskomen. ik heb weer heerlijk genoten van deze cosy-crime met die geweldige humor.

Thrillerschrijfster Sylvia Lievers heeft haar leven nog niet op orde, ze moet echt minder alcohol drinken en meer gaan bewegen, dus sluit ze aan bij een hardloopclubje. Een goed idee als je aan je conditie moet werken. Hoewel ze een bloedhekel aan hardlopen heeft, probeert ze het toch. Gelukkig is haar hardlopen van korte duur, als ze bij haar eerste training een man uit de groep dood in de bosjes aantreft. Zoals we van Sylvia gewend zijn kan ze het niet laten rusten en gaat zelf op onderzoek uit. Wat is er gebeurd, en hoe liggen de verhoudingen binnen de hardloopgroep eigenlijk…?

We lezen vanuit Sylvia haar personage, bij elk verhaal word haar personages steeds verder uitgewerkt en leren we haar steeds beter kennen. Haar personage wordt ook steeds leuker. Ze heeft een onnatuurlijke aantrekkingskracht voor het vinden van moordslachtoffers op haar pad.

De schrijfstijl is zoals ik van De Moordwijven gewend ben vlot, levendig, beeldend en met een flinke dosis humor. De Cocktailmoorden is een heerlijke cosy-crime serie die ik met veel plezier en gelach heb gelezen. Je kunt het vergelijken met de serie Murder She Wrote.

Virgin Margarita is een heerlijke cosy-crime novelle die je op elk moment van de dag kunt lezen. Het is op en top genieten van de avonturen van Sylvia Lievers. En geloof me die zijn verre van saai te noemen.
Nu snel verder met deel 5, Slippery Nipple.

Meer recensies van Caroleest