Een heerlijke Hollandse feelgoodnovelle met een flinke dosis humor

Caroleest 21 juli 2024
Wat zou jij doen als je door een onbekende word gebeld dat je je tas bij de supermarkt bent vergeten?

Godelieve is een alleenstaande werkende moeder met twee kinderen. Wanneer ze per ongeluk haar tas op het parkeerterrein van de plaatselijke supermarkt is vergeten, ontvangt ze een telefoontje van een onbekend nummer. Ze haast zich terug en daar staat Rutger, die met het teruggeven van haar tas een onuitwisbare indruk op haar maakt. In de daarop volgende dagen ontmoeten ze elkaar op de meest onverwachte momenten. Hierdoor leert Godelieve steeds een beetje meer over Rutger, haar mysterieuze tassenheld. Is Rutger net zo’n carrièretijger als haar ex, of vindt ze bij hem de liefde waar ze stilletjes naar verlangt?

De cover is heerlijk vrolijk en de flaptekst zorgde al voor een glimlach op mijn gezicht. Ik zag het al helemaal voor me dat het mij zou overkomen.

Mienke Fijen heef een vlotte, levendige en beeldende schrijfstijl. De humor is veelvoudig in het verhaal aanwezig, wat ervoor zorgde dat ik hardop moest lachen tijdens het lezen of luisteren (waar mijn kinderen dan weer om mij moesten lachen).

De personages zijn genoeg uitgediept om je te kunnen inleven. Het is een leuk en origineel verhaal met een goede opbouw. De scene op het feest met de haring is echt geweldig hilarisch. Ik zag het al helemaal gebeuren.

Voor een glimlach is een heerlijke Hollandse feelgoodnovelle met een flinke dosis humor, die je op elk moment kunt lezen. Ga er lekker voor zitten en geniet van de hilarische momenten van Godelieve.

Meer recensies van Caroleest