Een liefdevol einde van een winterse feelgood serie

Caroleest 21 oktober 2024
Dit is alweer het vierde en laatste deel in de Joy serie van Eline Hazelaar. Lezen jullie ook graag een serie of liever een stand alone verhaal?

Welkom terug in het heerlijke maar ijskoude bergdorpje Joy, waar iedereen elkaar kent en de mensen nog regelmatig klaar staan voor elkaar. En natuurlijk heel veel sneeuw.

Het hart van kunstenares Finn Wood klopt al een eeuwigheid voor het aantrekkelijke, mysterieuze dorpshoofd van het concurrerende bergdorp Happily. Finn en Haken kennen elkaar al heel erg lang. Ze waren penvrienden, toen buren, daarna beste vrienden en als blijkt dat hij kiest voor een ander… vijanden. Daardoor breekt Finns hart in duizend stukjes. Om hem te vergeten bergt ze haar gevoelens op, maar is dat wel zo eenvoudig als ze denkt?
Alles verandert als een knappe hoefsmid haar aandacht trekt en Haken plotseling bijzonder nieuws heeft. Finn heeft altijd vertrouwd op haar hart, maar deze keer weet ze niet of ze dat kan. Is het dorp Joy echt de gelukkigste plek om verliefd te worden? Harten worden gebroken en gestolen, en geheimen komen aan het licht in de sneeuw. Want hoelang kan Haken zijn geheimen nog bewaren?

Vanaf de eerste pagina is het een warm welkom, alsof je niet weggeweest bent. Joy is een heerlijke plek die in je hoofd blijft hangen. Stiekem lijkt het me heel leuk om op vakantie te zijn in een dorpje zoals Joy.

Dit deel lezen we vanuit Finn en Haken, ze kennen elkaar door en door en ondanks dat hun levens apart van elkaar zijn blijven hun harten naar elkaar zoeken, al is dat soms een beetje ondergesneeuwd door alle gebeurtenissen.

De personages zijn leuk en vertrouwd en dat zorgt onbewust voor een band in het verhaal. Het is ook heel leuk om de personages van de vorige delen in dit verhaal langs te zien komen, en om te lezen hoe het nu met hun gaat.

Eline heeft een vlotte, beeldende schrijfstijl met een geweldige humor door het verhaal heen. De mooie plekken en scenes die zo realistisch en gedetailleerd zijn beschreven zorgen ervoor dat je het helemaal voor je ziet.

De Joy serie is een heerlijke vierdelige “winter” feelgood serie waar je helemaal bij kunt wegdromen. Geniet van het geweldige kleine bergdorpje Joy en de amper 500 inwoners. De leuke personages en hun avonturen op zoek naar de liefde. Kortom een geweldige serie nu het steeds donkerder en kouder buiten wordt.

Meer recensies van Caroleest