Een heerlijke slow-burn over een verboden liefde.

Caroleest 19 juli 2024
Toen Emma Anna een Blogbom voorstelde op Instagram, hoefde ik daar geen moment over na te denken. De keuze voor mij was vrij snel gemaakt, want Wie zonder zonde is stond bij mij nog op mijn tbr.

Anna is een jonge vrouw van 22 jaar, die graag haar grenzen opzoekt. Ze houdt van spanning en avontuur, zeker als het op mannen aankomt. Dit zorgt thuis ook voor de hoognodige spanning. Anna woont bij haar zeer gelovige opa en oma, na het overlijden van haar moeder. Iedere zondag gaan ze naar de kerk, en de nieuwe pastoor Corneel zorgt er dan ook voor dat haar interesse in de kerk belangrijker voor Anna wordt. Corneel een pastoor van bijna 30, leidt een zeer gelovig en celibatair leven. Wanneer Corneel en Anna steeds meer met elkaar omgaan wordt de aantrekkingskracht tussen hen ook steeds sterker.

Om maar eens te beginnen bij deze prachtige cover, om verliefd op te worden. Deze cover trok gelijk mijn aandacht en de flaptekst over de forbidden love, jazeker die ook, want daar kan het alle kanten mee opgaan.

Je leest vanuit het perspectief van Corneel en Anna, dit zorgt ervoor dat je vanuit beide kanten de inside scoop krijgt en hun kant van het verhaal heel goed begrijpt. Hierdoor kan je je heel goed inleven in de personages en voor sommige kan het ook soms herkenbaar zijn.

Emma heeft een vlotte, beeldende en mooi gedetailleerde schrijfstijl. De knetterende spanningsopbouw in combinatie met de korte hoofdstukken zorgen ervoor dat je gemakkelijk door het verhaal heen vliegt.

Zowel Anna als Corneel dragen de nodige bagage mee in hun rugzakje. Dit zie je niet zo snel op het eerste gezicht, maar de onverwerkte trauma’s worden naarmate het verhaal vordert steeds meer duidelijk. De zware onderwerpen zijn zodanig in het verhaal verwerkt dat ze niet zwaar lezen, dat is heel knap gedaan door Emma.

Het is een heerlijke slow-burn over een verboden liefde tussen Corneel en Anna. Met heerlijke dark, spicy scenes die we gewend zijn van Emma.

Meer recensies van Caroleest