Een sterke, spannende thriller die je gelezen moet hebben

Caroleest 09 september 2024
De boeken van Saskia M.N. Oudshoorn zijn mijn “kopen niet denken” boeken. De heerlijke feelgood en spannende thrillers die ze schrijft is altijd weer een feestje om te lezen. Ik was dan ook heel erg blij dat ik aan de blogtour van Wraaklust mee mocht doen van De Crime Compagnie.

We volgen het verhaal van Keet de Beijl. Ze is gelukkig getrouwd met de succesvolle voetbaltrainer Sijmen Verlaat en ze leven in luxe. Een prachtig huis, vakantiehuis op Ibiza en Keet is mede-eigenaresse van een luxe kledingzaak. Maar wanneer Sijmen door een auto-ongeluk om te leven komt, stort het leven van Keet ook in. Wat als blijkt dat het geen ongeluk was maar opzet? Wie kan ze dan nog vertrouwen? Iedereen is verdacht, Keet zelf ook.

Het verhaal begint in het heden waarin we het auto-ongeluk van Sijmen meemaken. Al meteen is duidelijk dat Sijmen niet alleen in de auto zat, maar wie zat er naast hem? Wanneer we over schakelen naar Keet word ze net op de hoogte gebracht van het noodlottig ongeluk van Sijmen. Vanaf dat moment is het alle remmen los. Het verhaal word afgewisseld tussen heden en verleden. Hierdoor krijgt je veel informatie over hoe het echte leven van Keet eruit zag.

Doordat Saskia de tijdlijnen afwisselt houdt het verhaal je in zijn greep. Je ontdekt heftige dingen uit haar jeugd en hierdoor krijg je al snel door hoe dit haar gevormd heeft door de jaren heen. Onbewust weet je dat er iets niet klopt, is Keet wel onschuldig, of heeft ze er toch iets mee te maken?

De vlotte, levendige en spannende schrijfstijl van Saskia zorgt ervoor dat je zo diep in het verhaal zit, dan je vergeet wat er om je heen gebeurd. Het is bijna alsof je één word met het verhaal. De personages zijn zo echt en goed uitgediept dat je sommige scènes met afschuw en een brok in je keel leest.

Wanneer de tijdlijnen samen komen is daar de explosieve plottwist die ik maar net ervoor zag aankomen, en die raast in snelle vaart over je heen. De spannende opbouw heeft een geweldig effect je als lezer. Zodra je denkt te weten hoe de puzzel in elkaar zit, lees je onbewust nog sneller. Die opbouwende climax zorgt ervoor dat je aan het einde niet teleurgesteld wordt. De puzzel is compleet en dat zorgt voor een mooi maar ook sterk einde.

Wraaklust is een sterke, spannende thriller die je gewoon gelezen moet hebben. Zodra je denkt te weten hoe het in elkaar zit, weet Saskia je alsnog omver te blazen door haar plottwist. Dat zorgt voor de geweldige leessensatie. Een dikke vette aanrader van mijn kant.

Meer recensies van Caroleest