Intrigerende karakters om van te smullen!

cchasingtales 26 juni 2024
“Bestsellers waren het niet geworden, maar als hij daar eenmaal weg zou zijn, zou het sneller gaan, en beter. Dan was het schrijven niet langer een hobby, iets wat hij erbij deed, dan wás hij een schrijver.”

Lex Houtdijk schreef eerder drie thrillers die maar matig werden ontvangen, maar toch besluit hij om ontslag te nemen bij de krant waar hij werkt om zich volledig aan het schrijverschap te kunnen wijden. Helaas ontbreekt het hem aan inspiratie, maar zijn vrouw doet een opmerkelijke ontdekking op haar wekelijkse hardlooprondje. Bij een parkeerplaats komt ze elke keer een man tegen die een parkeerticket koopt om vervolgens weer weg te rijden. Zou dit de inspiratie zijn waar Lex naar op zoek is?

Nadat ik vorig jaar De verkeerde vriend las van Gert-Jan van den Bemd werd ik instant fan van zijn schrijfstijl. Intelligent, beeldend en met een vleugje humor weet hij de lezer te boeien tot de laatste bladzijde omgeslagen is. De geweldig uitgediepte en altijd interessante personages weet hij tot leven te brengen als geen ander en hij is de koning van de ongemakkelijke situaties.

Ook dit boek is weer een topper. Ik heb ontzettend genoten van de gedetailleerd beschreven passages waarin alles een achterliggende reden heeft en niets zomaar vermeld wordt. Elk woord, elke zin en elk detail doet er toe. De verschillende verhaallijnen zijn allemaal even intrigerend en sluiten naadloos op elkaar aan. Het plot zit zo ontzettend goed in elkaar en ook de karakters zijn weer om van te smullen. Een feestje om te lezen!
(4,5 ster)

Meer recensies van cchasingtales