Lara Jade’s verhaal fascineert je tot de laatste bladzijde!

cchasingtales 20 mei 2024
In Volledig Verknipt maken we kennis met Lara, een jonge en beschadigde vrouw met een getroebleerd verleden. Ze is opgegroeid in een streng religieus gezin waar ze zichzelf niet kon en mocht zijn en is daardoor haar ouderlijk huis ontvlucht, op zoek naar vrijheid en zelfontplooiing. Na een afschuwelijke gebeurtenis waarbij Lara betrokken is geweest en iemand anders om het leven kwam, loopt ze al jaren bij een psychiater. Het lijkt net wat beter met haar te gaan als ze er achter komt dat ze in de gaten wordt gehouden door een organisatie. Een organisatie die geen geweld schuwt om haar in handen te krijgen vanwege haar unieke DNA..

Ik was een aantal dagen in de ban van het personage Lara Jade en ben echt van haar gaan houden. Voor haar is ongetwijfeld de uitdrukking ‘ruwe bolster, blanke pit’ in het leven geroepen. Waar ze enerzijds wild en ontembaar lijkt is ze weer vol compassie rondom de mensen van wie ze houdt, wat zich uit in vertederende en liefdevolle handelingen. Lara Jade’s avonturen worden op een meeslepende manier verteld met allerlei interessante feiten er in verwerkt wat het lezen tot een waar feestje maakt. Haar persoonlijke ontwikkeling en de plotwendingen in het verhaal zijn enorm boeiend om te lezen en fascineren je tot de laatste bladzijde. Ik hoop dan ook vurig op een vervolg!

Van Dennis Biesma las ik al eerder zijn autobiografie ‘De regen kwam van binnen’ wat deze psychologische thriller weer een extra lading meegeeft, omdat hij zijn persoonlijke emoties in het karakter van Lara Jade kon verwerken. Lees dan ook vooral even zijn ontroerende persoonlijke noot achter in het boek en ook zijn autobiografie is een absolute aanrader. Niks anders dan respect voel ik dan ook voor deze Indie-auteur die zijn boeken in eigen beheer uitgeeft!

Meer recensies van cchasingtales