Een magisch mysterieus verhaal met een link naar het verleden

ChantalH 25 april 2024 Hebban Team
In dit boek volgen we twee verhalen op twee verschillende tijdlijnen. Het ene is van Opaline die niet uitgehuwelijkt wil worden in 1921 en daarom vlucht naar Parijs. Het andere gaat over Martha die haar gewelddadige huwelijk is ontvlucht. En terecht komt bij mevrouw Bowden. Beide verhalen zijn heel interessant. Het verhaal van Opaline speelt zich dus in het verleden af en is heel indringend en realistisch geschreven. In het verhaal van Martha zit wat magisch. Je kunt er net niet de vinger op leggen. Dit is een boek dat je niet in één genre kunt samenvatten.

Boven elk hoofdstuk staat aangegeven vanuit wie het geschreven is. Dit is wel nodig, want je gaat heen en weer van heden naar verleden en weer terug. Toch is het verhaal goed te volgen en kom je steeds meer van de twee verhaallijnen te weten. De karakters zijn heel realistisch neergezet. Je hebt het idee dat je ze op straat tegen zou kunnen komen. Naar de tijdlijn in het verleden is volgens mij veel research gedaan. De tijd wordt gedetailleerd beschreven en komt heel realistisch over. De tijdlijn in de tegenwoordige tijd lijkt heel realistisch, maar er gebeuren kleine dingen die niet kunnen. Dit is heel subtiel verwerkt in het verhaal. Hierdoor komt het over alsof dit echt zo gebeurd zou kunnen zijn. Heel erg knap gedaan. Iedere tijdlijn heeft een heftig thema. Dit is goed uitgewerkt. Ik heb dit boek met heel erg veel plezier gelezen voor de buddyread met Ilona da Costa.

Meer recensies van ChantalH