Oorlog is chaos ...

... en hoewel ik dit boek weer met veel plezier gelezen heb, zo was het hierin ook soms een beetje.

Het verhaal ín het verhaal gaat over twee mannen die actief betrokken waren bij WOII. De éne heeft de broer van de andere vermoord en die is nu uit op wraak. Dat is zowat - ultrakort door de U-bocht - het gegeven op individueel niveau. Vooral de eindfase van WOII (of beter: de aanloop daar naartoe) dient als kader van de zoektocht.

Op zich een spannend verhaal zoals we dat van Ross gewend zijn. Maar bij het begin van de hoofdstukken wordt er nogal slordig omgesprongen met de duiding van de personages. Het vorige hoofdstuk eindigt bv. met een "hij" die naar bed gaat, het volgende begint met "hij werd wakker" of zoiets, maar dat blijkt dan iemand anders te zijn. Door de enge context waarbinnen zich dat soms afspeelt, sta je elke keer op het verkeerde been en dat heb je dan pas enkele paragrafen later door. Chaotisch en niet leuk!

Meer recensies van Chris van Hoecke