Een eenvoudig recept

Chris van Hoecke 12 november 2023
Heeft u ook zo'n tegenzin in een tandartsbezoek als elk rechtgeaard mens? Dan zou u zomaar een rol kunnen spelen in dit Poirot-verhaal. Misschien kan u bij een volgende gelegenheid wel best een degelijk polshorloge en een notaboekje meenemen. Want timing is het sleutelwoord in dit verhaal.

De boeken van Agatha Christie zijn lang dé standaard geweest voor Engelse misdaadverhalen. En als u een fan bent van series als "Midsomer Murders" en zelfs "Death in Paradise" en zijn spin off "Beyond Paradise", dan geldt die standaard nog steeds.

Het is een eenvoudig recept: men neme een beperkte kring -al dan niet aan elkaar bekende - personages, laat daar een paar moorden gebeuren (laat ons zeggen, minstens een stuk of 3), laat geleidelijk een paar verborgen irritaties opborrelen en voeg aan dit soepje een extravagante speurder toe. Laat zachtjes pruttelen tot het mengsel flink ingedikt is en serveer met veel zwier alsof het héél ingewikkelde haute cuisine is.
Licht verteerbaar, smaakt naar méér en gebakken lucht, maar daarna heb je trek in échte fish en chips ...

Meer recensies van Chris van Hoecke