Niets is wat het lijkt

Bigamist: een persoon die dubbel gehuwd is, die bigamie pleegt (Grieks: bi=twee, gamos=huwelijk).

Met de leesclub van Ilona’s leven bij LS las ik de spannende thriller De Bigamist. Binnen een dag had ik dit boek uitgelezen en het liet mij met veel vraagtekens achter. Ik kon na het lezen niet goed aangeven of ik het boek aan jou, degene die dit leest, zou aanraden ja of nee. Een JA om je te adviseren om dit boek te lezen is omdat het onderwerp bigamie een uniek onderwerp is. Want vinden we stiekem alles wat verboden is toch niet heel interessant & spannend en daarbij leest het boek lekker vlot, zit vol verrassingen, je hebt empathie met Emma (de hoofdpersoon) én er zitten meerdere grote plotwendingen in het verhaal. Dus alle redenen waarom ik je dit boek zou aanraden en het een JA is.
Maar ergens zat er ook een stemmetje in m’n hoofd die voor twijfel zorgde... is het verhaal niet te ver gezocht, in het echt zou dit toch nooit kunnen gebeuren…althans niet in Nederland en kan iemand echt zo cru zijn en een ander opzettelijk zoveel pijn laten beleven terwijl je tegelijkertijd ook van diezelfde persoon houdt?

Met de boekenclub bespraken we het boek en hierna stelde ik mijn twijfel bij. Ja, het zou in Nederland nooit kunnen gebeuren en ja, bij sommige passages zijn vraagtekens te stellen. Maar zoals tijdens de buddyread besproken werd het is fictie, geen waargebeurd verhaal en zo zag ik het boek ineens vanuit een andere kant. Heb ik ervan genoten en was ik verrast door het boek was hierna de vraag die ik aan mijzelf stelde, en het antwoord daarop is JA! Het is een uniek verhaal, je wordt helemaal op het verkeerde been gezet en het is een boek waarvan er nog geen één is. Daarbij bestaat het uit 5 delen, lees je het verhaal vanuit verschillende personen en is het dus echt “one of a kind”!
Ik geef het boek vanwege de twijfel 3,5 ster, maar het is echt de moeite waard om hem te lezen!

Samenvatting:
De bigamist is de een psychologische thriller vol onverwachte plottwists.
‘Ik wist al dat ik met Sam wilde trouwen vanaf onze eerste ontmoeting. Na het plotselinge verlies van mijn moeder was de charmante, welbespraakte architect met donkerbruine ogen precies de frisse start die ik nodig had. Ons eerste kind was al onderweg nog voordat we onze huwelijksreis hadden gepland. Ik wilde zo graag dat ons gezinnetje zou werken dat ik zijn onverklaarbare gedrag negeerde. De lange zakenreizen, de geheime telefoontjes, en het geld dat steeds van mijn rekening verdween. Maar dan blijkt dat hij meer te verbergen heeft dan ik dacht. Sam is echter niet de enige met geheimen. En ik zal tot het uiterste gaan om mezelf te beschermen.

Maar wees op je hoede, wat niets is wat het lijkt in deze thriller!

Meer recensies van chris_telt_boeken