karma is a bitch

Flaptekst:
Na het verlies van haar partner stort Susans wereld in. Op zoek naar een nieuw begin verruilt ze Nederland voor het zonnige Ibiza, waar ze haar geluk hoopt te vinden bij de charmante Daan. Al snel stuit Susan op een aantal vreemde gebeurtenissen in de Spaanse villawijk waar ze is gaan wonen. De verdwijning van buurvrouw Claire zet Susan aan tot een eigen onderzoek. Terwijl ze dieper graaft, wordt duidelijk dat haar nieuwe buren een duister geheim verbergen. Steeds dieper raakt Susan verstrikt in een web van intriges. Ze moet vechten voor haar leven. Maar ze laat zich niet afschrikken. Vastberaden om de waarheid te onthullen gaat ze tot het uiterste.

Schijnspel is het eerste boek welke ik van Lydia Albadoro lees. Ook van haar pseudoniemen L.A. Dawn en Lydia van Houten heb ik nog niet eerder een boek gelezen, maar ik ben verrast door dit boek!

In het begin zit je gauw in het verhaal en vraag je af wat het daadwerkelijke verhaal is. Er hangt een bepaalde onderhuidse spanning die mij bijna niet losgelaten heeft tijdens het lezen van dit boek. De hoofdpersoon Susan wordt door Sheila, een privé detective, ondervraagt en het verhaal dat je leest is niet het echte verhaal dat zij aan de detective vertelt. Het echte verhaal is anders, en daar kom je al lezende achter. Het verhaal leest lekker vlot, dat komt mijn inziens omdat je in het heden leest en door de korte hoofdstukken. Soms miste ik wel wat nuance en soms ging het ineens snel. Af en toe was het verhaal wat overdreven naar mijn idee en er werd veel drugs gebruikt, iets waar ik zelf fel tegenstander van ben. Tevens heb ik een levendige verbeelding welke ik bij bepaalde passages wel uitgeschakeld heb daar ik het wat te gruwelijk vond. Maar eigenlijk is dat een compliment en het plot zag ik echt niet aankomen!

Het is een prima boek om op vakantie mee te nemen of lekker als tussendoortje daar het geen dik boek is.

Meer recensies van chris_telt_boeken