Een geweldig verhaal

Deel 1 van de serie de sage van Siliah heet gelijkgeborene en gaat over Siliah Bertrand. Siliah is een tweeling en is iets eerder geboren dan haar broertje Lionèl. Nadat hun ouders zijn ontvoert moeten zij zorgen dat de kleermakerzaak blijft te bestaan maar omdat hun dorp Severnum afgesloten is van de buitenwereld is dit niet zo makkelijk. Op een dag verdwijnt ook haar beste vriendin Fleurette en word Siliah bang dat zij op een dag de volgende zullen zijn want er verdwijnen namelijk vooral jonge vrouwen en ambachslieden. In een korte tijd besluit haar broer zich bij Parcy`s eenheid aan te sluiten om zo hopelijk zijn zus te kunnen beschermen. Ondertussen probeert Siliah met moeite de kleermakerswinkel los te houden en krijgt ze kleine opdrachtjes van haar dorpgenoten. Op een dag komen er wachters uit Othana in hun dorpje en neemt Luitenant Holger plaats op het hoofdpodium om de mensen van Severnum toe te spreken. En zo krijgen ze te horen dat niet alleen in Severnum mensen verdwijnen maar ook in andere plaatsjes. Ze willen een speciale eenheid vormen om de stropers te vinden die de mensen meenemen en deze te bedrijven. Ze hebben een kleermaker nodig en Siliah biedt zich aan. Samen gaan ze op pad naar Amarènia waar Siliah tijdens de reis erheen haar werk als kleermaker inzet. Tijdens deze rit leert ze verschillende mensen kennen waaronder de zwaardvechter van Amarènia zijn commadant vitali en nog veel mensen. Onderweg gebeurd er van alles. Op een dag word Siliah ontvoert uit de tent van Vitali. En word gebracht naar het rovershol. Maar is dit wel allemaal zoals ze beweren wat het is? Wat hier allemaal gaat gebeuren kun je het beste zelf lezen.
Ik vond het een geweldig verhaal en heb het met veel plezier gelezen. Maar ook waren er minder fijne dingen in het boek maar het hoorde er wel echt bij. Ik kan nu al niet wachten op deel 2: De sage van Siliah: Hoeder
Ik vond het boek in een fijne stijl geschreven en een leuke verrassende toevoeging waren de liedjes die er elke keer bij stonden met een qrcode kon je makkelijk naar dit liedje gaan en werd de titel en zanger/zangeres er bij vermeld. Op het einde stond ook heel mooi een namenlijstje maar ook de volledige lijst van de muziek die in het verhaal genoemd werden.
Ik geef dit boek 5 sterren!

Meer recensies van Christiane schutte