Tot je laatste snik

Christiane schutte 20 september 2024
Boekrecensie: Jolien Augustyniak - Tot je laatste snik

Jolien schrijft een boek over de ziekte van haar vader en over zichzelf.
Als 8 jarig meisje kreeg ze te horen dat haar vader de ziekte MS had. Ze zag wel dat haar vader heel veel moe was, maar met goed uitrusten zou dit volgens haar wel beter worden. Helaas bleek niets minder waar en werden de klachten alleen maar erger. Je leest door het boek heen hoe het ziektebeeld van haar vader Frank verloopt en hoe goed haar moeder Mieke voor hem zorgde. Tegelijkertijd lees je ook hoe Jolien ermee worstelt. Een puber die aandacht nodig heeft maar niet krijgt en tegelijkertijd ook nog op school gepest wordt. Jolien maakt door de ziekte van haar vader veel mee en heeft het hier moeilijk mee, en dit lijkt mij ook vrij logisch want dit lijkt mij ontzettend moeilijk om iemand waarvan je veel houd zo te zien aftakelen. Ik vind het bijzonder mooi dat ze haar vader nog 2 grote geschenken heeft kunnen geven.

Jolien heeft een fijne schrijfstijl en het boek leest prettig weg. Ondanks dat het een zwaar onderwerp is heb ik het boek gelezen met een lach en met een traan. Ben jij nou ook benieuwd naar dit waargebeurde verhaal? Lees dan snel Tot je laatste snik

Ik geef dit boek 5 sterren!

Meer recensies van Christiane schutte