wie schrijft, die blijft

Wie schrijft die blijft geschreven door Heleen van den hoven gaat over een schrijfwedstrijd van 12 schrijvers die samen opgesloten worden in kasteel Rijnhuizen. Waar ze elke dag een verhaal moeten schrijven van 1000 woorden. Elke dag zal er een Jury een oordeel vellen over de geschreven verhalen en zal er iemand naar huis worden gestuurd. Om het anoniem te houden mogen ze een dier kiezen en hun verhaal op een bord hangen. Ook de jury weet niet wie welk verhaal heeft geschreven. De wedstrijd is opgeroepen om het ware raadsel van kasteel Rijnhuizen te achterhalen. In het begin van het boek staat een link waar je kan meepuzzelen. Ik heb het wel bekeken maar zelf niet mee gepuzzeld. Maar wel een erg leuk idee! Al vanaf het begin loopt het in het kasteel anders dan het zou horen, verdwijnt er een schrijver en gaan er schrijvers op onderzoek uit. Ik vond het boek in het begin totaal niet spannend en duurde even voor ik echt in het verhaal kwam, maar toen ik verder in het boek kwam werd ik wel nieuwschierig wat er nu allemaal gebeurde en wie er allemaal achter zat. Ook het raadsel werd uiteindelijk opgelost en bleek het aan het einde van het verhaal toch nog spannend hoe het allemaal echt zat. Ik geef dit verhaal 3 sterren

Meer recensies van Christiane schutte