Oma’s die katten eten

Het is een boek met korte verhalen het laat zien hoe armoede verwoestingen kan aanrichten. Niet alleen kwestbare mensen maar ook sterke karakters kunnen meegezogen worden in een poel van ellende als je door armoede stapelingen problemen krijgt van vele kanten. Binnen de mogelijkheden van die armoede pakken mensen op hun manier de kansen, zoals het kraken en opeisen van een woning. Het is ook een boek van hoop en liefde, hoe de schrijver doorzet en letterlijk vecht tegen een overheid om onrecht te bestrijden. Het laat je ervaren dat het mogelijk is om je milieu te ontstijgen. Ook hoe een kind de liefde blijft zoeken en vind, soms vilein en flinterdun treft je als lezer in je hart en in je ziel. Mijn advies, lezen dit boek en op de leeslijst voor scholen.