Historische roman verweeft met feiten

ciin_leest 01 juli 2024
Boerenkool met Rijst is het debuutroman van Annette Baylé en met dit boek laat ze de lezer diep in een verhaal duiken dat gaat over het slavernijverleden in het Caribisch gebied. En door feiten en fictie door elkaar heen te weven heeft Annette een prachtig boek weten te creëren.

De schrijfstijl van Annette is erg beeldend en wist mij als lezer te boeien van begin tot einde. Doordat het boek zich afspeelt in twee verschillende tijdslijnen krijg je heel veel dingen mee uit het verleden maar ook van het heden. Hierdoor krijg je een duidelijk beeld hoe het er in 1798 en in 2004 aan toe ging. De emoties zijn door het boek heen goed voelbaar en laten de lezer goed meevoelen met wat de schrijfster over heeft willen brengen. En ondanks dat het boek als een historische roman is geschreven en dit ook mooi naar voren komt, heb ik ook heel veel dingen geleerd over de Caribische slavernij. Hierdoor heeft het boek een diepe indruk op mij achter gelaten.

Annette Baylé heel erg bedankt dat ik je boek mocht lezen en deze mooie blogtour af mocht sluiten.

Meer recensies van ciin_leest