Geweldig tweede deel

ciin_leest 26 juni 2024
Na het lezen van deel 1 Trial of the Sun Queen die eindigde met een geweldige cliffhanger was ik erg benieuwd naar het tweede deel van de serie. Na het lezen van Rule of the Aurora King kan ik alleen maar zeggen: Ik wil meer!!

Wat was het heerlijk om weer terug te zijn in Ouranos! Ik werd meteen vanaf de eerste pagina in het verhaal getrokken en had af en toe moeite om het boek weg te leggen. Het boek start gelijk waar deel 1 eindigde dus je bevind je gelijk weer midden in het verhaal.

Net als in deel 1 word in deel 2 ook een aantal hoofdstukken verteld vanuit Nadir, en nog mooier in dit deel worden ook hoofdstukken vanuit Serce verteld. Erg fijn vond ik trouwens dat ze bij de uitgeverij/vertaler niet helemaal dezelfde stijl oppakten als in het eerste deel. Daar werd namelijk alles van Lor vanuit de ik-vorm verteld en Nadir vanuit een ander perspectief. In deel twee word alles gelijk getrokken en allemaal verteld vanuit de ik-vorm. En ja dat vind ik met meerdere perapectieven een groot pluspunt. Je krijgt zo namelijk veel meer mee vanuit de persoon zelf, de gevoelens en gedachten. Hierdoor las het boek voor mij nog prettiger weg!

De schrijfster heeft echt een heerlijke schrijfstijl die perfect is voor fantasy, ze schrijft vlot, erg beeldend en weet emotie toe te voegen aan de gebeurtenissen. Het verhaal las echt als een top fantasy boek weg waarin je heerlijk weg kan dwalen in de wereld, de magie en de wezens. En hoe verder je komt, hoe meer je leert over de verschillende hoven, de magie van Lor en ook over het verleden. En door de cliffhanger op het eind van het boek wil je eigenlijk meteen door in deel 3 van de serie!

Uitgeverij de Fontein heel erg bedankt voor het recensie-exemplaar om te lezen en reviewen.

Meer recensies van ciin_leest