Wauw!

ciin_leest 22 juli 2024
Slot erop is het tweede deel dat komt na Strik Erom, is los te lezen maaar ik denk veel leuker als je Strik Erom ook ook leest (dit ga ik ook nog zeker doen!) ik mocht Slot erop lezen met de leesclub van Aprilbooks en door de vragen die elke week gesteld werden leest het boek toch op nog een andere manier dan je hem gewoon leest. Ik heb in ieder geval van elke bladzijde genoten.

In Slot erop volgen we Giel en Francien (Cien) en man oh man, wat heb ik deze twee personages in mijn hart gesloten. Ik heb om ze gelachen, ik heb heel hard gehuild en ik leefde gewoon echt met allebei mee. Giel keert na jaren in Oostenrijk geleefd te hebben weer terug naar NL om de zorg van zijn dochtertje Vi (Viënna) langzaam aan op zich te nemen. En ondanks dat hij soms stoer over komt, stelt hij zich ook echt heel kwetsbaar op als het om haar (en Cien!) gaat. En dan Francien, wat heb ik het met haar te doen! Een partner die haar met een thermometer achterna loopt, een moeder die zich meer zorgen maakt over nageslacht dan over haar dochter zelf en het gevoel hebben van totaal jezelf niet kunnen zijn. En zo komen Giel en Cien als logeermaatjes bij elkaar terecht nadat de bom barst voor Francien. Vanaf dat moment duik je diep in het leven van beide personages en niet alles is zoals het altijd maar lijkt.

De schrijfstijl van Lisanne is vlot, vol emotie en vooral ook doordenkt met humor. Dit zorgt ervoor dat je door wil blijven lezen en door wil gaan tot je het boek uit hebt. Ik heb echt van het hele boek genoten en als ik de tijd heb ga ik ook zeker strik erom oppakken.

Lisanne Stam wat heb je een geweldig boek neergezet en April Books heel erg bedankt voor het leesexemplaar om te lezen.

Meer recensies van ciin_leest