Mooi boek over rouw en tweede kansen

ciin_leest 23 juli 2024
Voor ik je laat gaan heb ik mee mogen lezen voor Zin in Feelgood Leesclub. Na het lezen van de flaptekst was ik erg nieuwschierig geworden naar het boek zelf. Wat ik van het boek vond lees je hier.

Eerlijk gezegd, moest ik echt even inkomen in het boek. De schrijfstijl was voor mij echt even een dingetje, en pas na een kwart van het boek kwam ik wat meer in het verhaal. Maar ook daarna was het voor mij nog aardig doorbikkelen met lezen.

Waar het zeker niet aan lag was het thema, ik vind dat de auteur de thema's van het boek echt heel goed neer heeft weten te zetten. Ze neemt de tijd om het uit te schrijven en nam ook aan het begin van het boek even goed de tijd om het aan te geven middels de triggerwarnings.

Het boek word verteld vanuit twee perspectieven, en in dit geval erg prettig want zo krijg je van beide personages goed mee hoe ze met de verwerking van alles omgaan en hoe zij hier weer bovenop proberen te komen. Ook mooi was dat het niet om en om was, maar de gebeurtenissen van het moment volgt door de ogen van het personage, zo had je een aantal hoofdstukken vanuit Yasmen haar POV en daarna pas weer wat vanuit Josiah.

Kortom, misschien dat de schrijfstijl van deze schrijfster gewoon niet echt mijn ding is. Het verhaal weet ze uiteindelijk wel mooi en sterk op papier te zetten en je mee te laten voelen met hoe Yasmen en Josiah het hebben beleeft.

⭐⭐⭐,5

Uitgeverij Luitingh Sijthoff en Zin in feelgood boeken heel erg bedankt voor het leesexemplaar voor de leesclub.

Meer recensies van ciin_leest