Spannend

cindy2010 18 oktober 2024
Ik mocht de Engelenmoord van Björn van den Eynde voor De Boekenreizigers lezen.

De cover ziet er allezins al veel belovend uit. Een donkere cover en de titel in het felrood geschreven, een witte veer met bloedvlekken, en een gebroken glas ziet men.

Een jonge vrouw wordt vermoord met een vinyl plaat, nadien gebeuren er nog gruwelijke moorden. Steeds vinden ze op de plaats delict een witte veer.
Marjolein De Vrieze een jonge rechercheur bij Carma Genk wordt samen met Waalse Nathan Durnez op deze zaak gezet.
Deze zaak wordt gelinkt aan een cold case waar Marjolein haar vader 20jaar geleden al aan gewerkt heeft.

Je voelt direct dat het soms niet goed klikt tussen Marjolein en haar partner. En met de andere teams lukt het ook niet echt en wil Marjolein kost wat kost deze zaak oplossen.
Gaat het haar lukken om de dader te vinden? En wat met het verleden?

Dit is de auteur zijn eerste thriller voor volwassenen, en dit boek mag er zeker zijn.
Het zijn korte vlot geschreven hoofdstukken met van
in het begin al de spanning die een echte thriller nodig heeft. Je wordt ook direct door de moord op
die jonge vrouw meegetrokken in het verhaal dat heel realistisch wordt verteld.
Het verhaal bestaat uit 2 verhaallijnen, eentje vanuit het personage van Marjolein en vanuit het standpunt van de dader. Kon je eigenlijk in het hoofd van de dader kijken. Leuk.
Maar het is geen probleem om de 2 verhaallijnen goed te volgen.
Ik vind het ook altijd leuk om mee te puzzelen naar wie de dader is en dat er verschillende plots zijn die me toch soms op het verkeerde been zetten. Als dat de auteur kan, dan heb je een goede thriller in handen.
Een 4* boek…

Meer recensies van cindy2010