Thriller en geschiedenis in 1 boek

cindy2010 28 juni 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.

Olga is journaliste en werkt aan documentaires. Ze woont samen met haar dementerende vader.
Op een dag zit ze naast iemand op de vlieger en hoort ze die man praten in een taal die ze ergens van kent, maar niet direct kan thuis wijzen. Die passagier wordt daarna in de boeien geslagen in Minsk en naar een cel gebracht. Wat had die man gedaan dat hij zo behandeld wordt?
Haar vader zegt thuis ook dingen van vroeger wat Olga niet direct thuis kan brengen maar ze is er wel door getriggerd en gaat op onderzoek uit. Ze gaat naar Belarus, Polen en Litouwen. Zo begint een zoektocht aan informatie verschaffen en moet ze zien te overleven want er zijn nog mensen naar haar op zoek met niet zo goeie bedoelingen. Waarom zijn die naar haar op zoek?

De auteur heeft heel veel onderzoek gedaan voor dit boek en dat zie je en voel je ook als je het leest. Het boek is echt een bron aan geschiedenis wat wel leuk is. Zelfs heel actuele thema’s zitten er in verwerkt. En daarbij is het dan ook nog eens een spannende thriller met alles erop en eraan wat een goede thriller moet hebben. Geweldige plots, corruptie, spionage en een geweldig einde. De auteur heeft heel goed het hoofdpersonage weergegeven. Je kan heel gemakkelijk inleven in het personage. En vanaf de eerste bladzijde zit er al spanning in het verhaal. Vlotte, realistische schrijfstijl. Geen te lange hoofdstukken.
Een waar genot om dit boek te mogen lezen. Ik moet eerlijk bekennen dat dit mijn eerste boek is dat ik lees van deze auteur, maar nu ga ik haar vorige boek De Camino zeker en vast ook lezen.
Een aanrader van een boek.

Meer recensies van cindy2010