Georgi

cindy2010 07 juli 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.

De cover ziet er wat duister uit. Een silhouette van een man en een vrouw in een kamer met daarin een ziekenhuisbed.

Ingeborg woont samen met haar ouders, zus en 2 broers. Op zich lijkt het een gewoon gezin. Maar Ingeborg is een beetje het buitenbeentje van de familie. Als ze het moeilijk heeft, dan komt haar vriendje Georgi tevoorschijn. Ze kan met hem
over alles praten, en Georgi is er ook steeds voor haar. Hij staat haar bij met raad en daad. Haar ouders hebben het er moeilijk mee en
weten niet goed hoe ze hiermee moeten omgaan.
Ze plaatsen Ingeborg in een psychiatrische instelling. Daar heeft ze het moeilijk, ze weet niet goed wat ze moet denken en doen en krijgt ook regelmatig gesprekken met psycholoog en medicijnen om wat klaarheid te scheppen.
Zo leert ze Felix kennen, een jongen die ze in het begin niet moet hebben en Lilian die met een pop rondzeult. Lilian neemt haar medicijnen niet en ziet dan ook dat de instelling niet is van wat ze lijkt.
Samen met Lilian en Felix proberen ze een oplossing te vinden om er weg te geraken.

Ik moet zeggen dat ik toch wat in het boek moest komen. Ik vind het ook niet echt een thriller, toch niet zoals ik ze gewoon ben. Er zit te weinig spanning in.
Het boek leest wel vlot en het zijn geen lange hoofdstukken. De karakters van de hoofdpersonages zijn wel goed uitgewerkt en je kan ook meeleven met Ingeborg als ze in de instelling zit.
Het is een fijn boek om eens tussendoor te lezen.

Meer recensies van cindy2010