Duistere thriller

cindy2010 12 juli 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.

De cover geeft al iets mysterieus weer. Een oud gebouw waar klimop opgroeit. Een deur met tanden. Dat belooft al niet veel goeds.

Het verhaal begint 10000jaar geleden bij het volk van Lathian. Gewone mensen die geen vlieg kwaad doen, die zelfs geen wapens hebben om hun te wapenen tegen gevaar. En dat gevaar komt er.

We leren het dorpje Heaven’s End kennen. Mensen
die elkaar kennen en waar het goed vertoeven is. Ver weg van de grootsteden.
Er wordt zelfs een nieuw zwembad gezet, The Pool. Maar daarbij gebeuren er al rare zaken. De opening is niet wat het zou moeten zijn.
Jake een jongen die er samen met zijn vader Moss woont. Een oude man Tom Weady die verhalen vertelt aan Jake wat hij opmerkt aan The Pool, die niet logisch zijn en zeker opmerkelijk en soms serieus eng. Het dorpje dat nadien een spookdorp wordt dat helemaal afgesloten is. Niemand mag en wil er nog komen.

En dan krijgen we nog het verhaal van Melissa, een vrouw die door slechte omstandigheden op het slechte pad geraakt maar nu vrijkomt uit de gevangenis en probeert een gewoon leven te leiden.

3 verhaallijnen over verschillende uiteenlopende tijdsperiodes maar die naarmate het verhaal vordert, bij elkaar komen.
Vele personages in het boek maar die zijn zo goed uitgewerkt, dat je heel goed kan volgen. Het boek wordt eigenlijk als een film verteld en geeft een duister verhaal weer. Af en toe ook wat humor zodat het niet altijd zwaar is maar er zaten momenten in die je naar de horrorkant brengen. Meestal lees ik geen horror maar ik moet zeggen in dit verhaal is het heel goed verteld. Je moet wel soms een goeie maag hebben. Er zit ook veel spanning in.
Ik vond het een super boek met geweldige verhaallijnen. Het is het eerste boek dat ik van deze auteur lees. Het heeft me wel benieuwd gemaakt naar zijn andere boeken. Geweldige auteur van horror.

Meer recensies van cindy2010