Leuk tussendoor boek

cindy2010 23 juli 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.

Ilona woont samen met haar katten in Sonsveld. Ze is daar de bibliothecaris van de plaatselijke bibliotheek.
Op een avond krijgt ze bericht dat het alarm is afgegaan bij de bibliotheek en ze gaat kijken.
Samen met de beveiligingsagent vinden ze een dode man tussen de rekken.
Als een echte detectie gaat Ilona op onderzoek uit. Tot ongenoegen van haar vrienden en de rechercheur Alex.
Het is maar een klein dorpje en Ilona houdt iedereen in de gaten.
Ondertussen luistert ze ook naar de liefdesperikelen van haar goeie vriend Ramon met zijn vriend Michael, en probeert ze haar buurman Sjoerd af te houden. Want hij heeft een oogje op haar.
Kan ze de dader ontmaskeren?

Het is een leuk boek om zo tussendoor eens te lezen. Zit veel humor in maar ook wat spanning zeker naar de ontknoping toe. Veel verschillende thema’s die aangereikt worden, vriendschap, liefde, ontrouw…..
Leuke vlotte schrijfstijl en geen te lange hoofdstukken. De auteur heeft ook de personages vooral het personage van Ilona goed uitgewerkt en je kan je goed inleven in het boek.
Het is het eerste deel van de Ilona Wachters serie. Ik kijk uit naar het 2e deel.

Meer recensies van cindy2010