Goede feelgood

cindy2010 28 juni 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.

We leren Fabiënne (Fien) kennen, een hardwerkende zelfzekerder vrouw die werkt als mode-ontwerpster voor het prestigieuze Maxx.
Ze heeft een geheime verhouding met de baas van het bedrijf.
Met haar verleden en haar moeder heeft ze niets meer. Haar moeder vond dat ze haar dromen niet moest najagen want die waren te hoog gegrepen voor haar. Maar Fien heeft doorgezet.

Ze mag op een dag naar Parijs voor de mode week, en daar ontmoet ze heel toevallig in de lift Adam. Fabiënne neemt normaal gezien geen liften want ze heeft een liftangst.
Als dan de lift een tijdje blijft vastzitten, krijgt ze het benauwd maar het is Adam die haar toch wat kan kalmeren. Hij stelt de juiste vragen. Daar op dat moment begint Fabiënne ook te twijfelen of ze wel verliefd is op Max of dat het niet gewoon goeie vriendschap is. Ondertussen heeft ze ook een heel mooie nieuwe jobaanbieding gekregen maar zal ze haar geliefde Maxx en Max moeten verlaten. Kan ze dat wel?
En wat zijn haar gevoelens voor Adam? Want toen ze met hem in de lift zat, voelde ze meer dan bij Max. Wat wilt Fabiënne nog doen met haar leven?

Ik vond het een heel leuk boek. De auteur heeft een vlotte, realistische, beeldende schrijfstijl. Je kan het gewoon voelen hoe de hoofdpersonages zich voelde. Het boek heeft geen lange hoofdstukken.
Elkaar vertrouwen, lief hebben en jezelf blijven zit er allemaal in verwerkt. Zitten ook wat emotionele momenten in het boek. Het is vooral in het heden geschreven maar af en toe is er een flashback naar het verleden van Fabiënne en dat is wel leuk. Zo kom je te weten wat er vroeger gebeurd is.
Een sterke feelgood met alle ingrediënten die een feelgood zou moeten hebben. Ook een heel mooie kleurrijke cover, spreekt onmiddellijk aan als je hem ziet liggen in de boekenwinkels.

Meer recensies van cindy2010