Thriller

cindy2010 06 september 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers.

Eerst krijgen we een stukje proloog te lezen van wat er in 1985 gebeurd is. Anna en Aksel en hun ouders wonen in Zweden, tot op een dag Anna vermist is. De dag erop vinden ze haar maar is ze verkracht.
De ouders willen direct terug naar Nederland gaan.

Daarna gaat het verder in het jaar 2016, Diego en Elvira gaan samen met Patrick en Mariska naar een vakantiehuis in Zweden dat ze huren van een vriendin, Marianne met haar man Aksel en hun pasgeboren zoontje.
De kinderen van Diego en Elvira gaan wandelen in het bos. De dochter van Diego wordt vermist, ze kammen het hele bos uit maar geen spoor van Sofia. De vakantie is sowieso ten einde en ze gaan allemaal terug naar Nederland.
Elk jaar herdenken ze de verdwijning van Sofie. Tot ze 6j.verder zijn en Mariska verdwijnt. Patrick begint zelf onderzoek te doen. Dezelfde tijd worden de jongens van Diego en Patrick ziek en ze denken aan jongdementie.

Het verhaal begon heel spannend, wou echt weten wat er was gebeurd met Anna en Sofie. Waar is ze? Waarom vinden ze haar niet terug?
Wat scheelt er met die jongens?
Het middenstuk was minder spannend voor mij, maar het einde was super. Ik had het niet zien aankomen. Maar ik had graag het vervolg ook geweten. Worden ze aangeklaagd of vervolgd?
De auteur weet wel goed te beschrijven hoe het voor een gezin voelt is als hun kind verdwijnt. Ouders doen alles voor hun kinderen zelfs al is het niet altijd op de legale manier.
De auteur beschrijft ook mooi de Zweedse landschappen.
Kortom, een goeie thriller…

Meer recensies van cindy2010