Een zoektocht naar echte liefde

cindy2010 11 oktober 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers.

De cover is heel rustgevend, geen fel kleurgebruik. Een ooievaar en takken met wijnbladeren.
De ondertitel geeft weer dat er liefde bij komt kijken.

Het verhaal begint als Claire het dode lichaam vindt van Madame Bonheur in het hotel Les Aristocrats. Madame Bonheur komt elk jaar dezelfde 2 weken naar dit hotel en betaalt cash.
Claire en haar moeder waren goed bevriend met Madame Bonjour.
Maar wie is eigenlijk Madame Bonjour als blijkt dat ze niet is wie ze dachten dat ze was.
Claire krijgt het manuscript te lezen en de zoektocht kan beginnen. Het verhaal gaat van Den Haag, naar Bordeaux en Parijs.

Claire komt ook in contact met een oude vriendin van Madame Bonheur maar die weet ook niet alles van haar overleden vriendin.
Je krijgt een reeks van gebeurtenissen die Madame Bonheur gemaakt hebben tot de dame die ze nu was.
Kan Claire de waarheid ontrafelen? Ze krijgt daarbij ook hulp van Didier, een gids die met zijn tourbus rondleidingen geeft op wijngaarden. Want daar speelt het verleden van Madame Bonheur zich af. Vooral op de wijngaarden van Bordeaux.
Een liefdesverhaal met het einde dat me toch wat sprakeloos maakte.

Ik heb het boek in 2 dagen uitgelezen. Wou gewoon weten wat er ging gebeuren of wat ze gingen vinden bij hun zoektocht. Of dat de waarheid ging boven komen?
Kende de auteur niet, maar ze heeft me wel bekoord met haar schrijfstijl. Vlotte zinnen, geen te lange
hoofdstukken. Ben dan ook een romantische ziel en lees heel graag dat genre. Zat soms ook wel wat detective werk in. Met al dat zoeken naar…
Kortom voor mij een heel mooi boek en zeker als je een romantische ziel bent.

Meer recensies van cindy2010