Spannend verhaal

cindy2010 19 juli 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.

Manila Madness is het 2e verhaal van deze auteur met hetzelfde hoofdpersonage. Ik heb het eerste verhaal Een kras op haar ziel nog niet gelezen maar ik kon heel goed volgen met dit verhaal. Dus dit boek kan gemakkelijk als stand-alone gelezen worden.

We leren Karen Meulenberghs kennen, een free-lance journaliste die graag voor haar werk reisverslagen maakt. Ze woont samen met haar man en zoontje Bertje.
Op een dag krijgt ze van een zekere Sergio Qualtièri bezoek en hij zegt haar dat ze de volgende dag in Antwerpen een belangrijke afspraak heeft met de heer Gibelin. Ze kent beide heren niet en is dus toch wel wat argwanend. Maar ze gaat naar de afspraak.
Tijdens de afspraak met Gibelin komt ze te weten dat ze haar vragen om terug naar Manilla te gaan om bepaalde documenten, en sleutels te gaan halen bij kolonel Cruz. Maar dat ziet Karen niet direct zitten, een paar jaar geleden is ze door diezelfde kolonel bericht van drugs die zijn mannen in haar koffer hadden gestoken. Dus ze denkt er niet aan om terug naar die man te gaan.
Daar hadden de mannen op gerekend en er wordt haar geld aangeboden, en voor geld daar is Karen wel in geïnteresseerd. Ze kunnen het namelijk goed gebruiken en Sergio gaat ook mee, dus ze is daar niet alleen en ze kan dan haar goeie vriendin Gina van de vorige trip nog eens terugzien.
Maar natuurlijk is zo een trip niet zonder gevaar.
Krijgt Karen de documenten en sleutels in handen en komt ze ongeschonden terug?

Het is een autobiografisch verhaal. Echt waar, ik zou niet in de plaats van Karen willen staan. Ik zou echt niet weten wat doen van schrik.
Maar het is een echt heel fijn boek om te lezen, veel spanning zit er in en die wordt ook goed opgebouwd van in het begin.
Het hoofdpersonage van Karen is goed uitgewerkt. De auteur heeft een leuke, vlotte schrijfstijl en maakt schrijft geen lange hoofdstukken. Niet te veel personages in het verhaal, dus je kan er je gedachten goed bij houden.
Je leert ook Manilla goed kennen, je kan het je voorstellen van hoe het daar aan toe gaat.

Meer recensies van cindy2010