Vlissingen

cindy2010 06 juli 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.

We leren Keet Kuipers kennen, zij mag een tijdje gaan wonen in het vissershuisje van vrienden. Ze vindt het super want ze wil schrijven aan een filmscript. Maar als ze wilt beginnen, hoort ze lawaai. Er gaan werkmannen beginnen met werken naast haar. Dus schrijven gaat daar niet lukken.
Maar ze ontdekt een leuke strandtent waar ze de eigenaresse Barbara leert kennen. Barbara geeft onderdak aan jongens die in het drugsmilieu zitten. Tot haar verbazing ziet ze ook ineens haar halfbroer Paddy die in de drugsbende zit. Hij doet deze werkjes voor veel geld te verdienen want zijn vader moet een speciale behandeling krijgen in Amerika.
Ze leert Ragnar een leuke Ier kennen waar ze gevoelens voor krijgt. Wat eigenlijk niet zou mogen, want ze heeft nog maar kort een relatie met Marcel een weduwnaar.
Ze komt in het drugsmilieu terecht en dat is niet altijd simpel. Geraakt ze nog uit het drugsmilieu?

Ik miste wat spanning in het verhaal. De scènes met de drugsbende daar zit wel wat spanning in. Het gaat van het heden naar verleden, terug naar het heden en dan zo terug naar het verleden. En ook wel enkele jaren later….
Nu zo kom je ook te weten wat er vroeger gebeurd is en geeft meer inkijk in het verhaal. Ik vond dat helemaal niet storend.
Het hoofdpersonage Keet is goed uitgewerkt. Af en toe komen er stukken van het filmscript in het boek voor en dat was in het begin storend maar vanaf een bepaald moment vond ik die stukken filmscript wel interessant om meer het verhaal te kunnen volgen.
De auteur heeft een vlotte schrijfstijl en de hoofdstukken zijn niet te lang.
Een leuk boek voor ergens tussendoor te lezen.

Meer recensies van cindy2010