Cluedo verhaal

cindy2010 30 juni 2024
Ik mocht dit boek lezen voor De Boekenreizigers, olv Erna Eikhoudt.

Op de cover zie je de voorkant van een kasteel met achter een paar ramen mensen waarvan er 2 bezig zijn met schrijven en eentje die staat…

Er wordt een schrijfwedstrijd gehouden met 12 deelnemers. Tarik de kok blijft bij hen en is ook de enige die de sleutel van de poort heeft. Niemand mag een gsm bij zich houden.
Ze worden eigenlijk een beetje opgesloten op het kasteel van Rijnhuizen en zijn op elkaar aangewezen. Het is de bedoeling dat ze het raadsel van het kasteel oplossen door verhalen te schrijven. Elke morgen moeten ze hun verhalen ophangen op een bord onder hun dieren alias. De jury beslist dan wie er weg moet, welk verhaal niet interessant genoeg was. Maar er verdwijnen ook mensen. Vermoord, vergiftiging alles komt aan bod. De groep wordt kleiner en iedereen begint ook elkaar te wantrouwen. Want wie is de moordenaar?

Het moeilijkste vond ik om de auteurs te koppelen aan de dieren aliassen. 12 schrijvers, 12 dieren aliassen…soms was het verwarrend. Maar vond het wel goed gevonden van de auteur. Zo kan je als lezer eigenlijk al van in het begin mee puzzelen. Ik vond her boek een beetje zoals een cluedo spelletje, wie is door wie vermoord en waar en met welk voorwerp….
Het boek leest heel vlot, er zit spanning en actie in en het einde was zeer zeer verrassend, had ik helemaal niet verwacht. Geen lange hoofdstukken.
Eigenlijk gaat het boek ook een beetje in de richting van Agatha Christie boeken of detective verhalen waar je zelf kan en mag mee puzzelen.
Een leuk boek om eens tussendoor te lezen.

Meer recensies van cindy2010