Prima tussendoortje

Claudia Stinne 13 september 2024 Auteur
Dit verhaal zit goed in elkaar. Voor een novelle van zo'n 70 pagina's heeft het alles wat je kunt verwachten, met twee goed neergezette hoofdpersonen, een leuk stel vriendinnen in de bijrol, wat humor en een goed plot.

Shirley Gal won de 'Magische Zomer' wedstrijd van de Verhalenfabriek met 'Daten met een deadline', dus ik begon vol verwachting aan dit e-book. Na het dichtklikken van de laatste pagina heb ik een leuk verhaal met fijne personages gelezen, maar kan ik nog niet ontdekken wat dit verhaal zo speciaal maakt dat het gewonnen heeft. Ik ga nu één voor één de andere verhalen ook lezen, dus misschien kom ik op mijn mening terug en snap ik het na de andere gepubliceerde verhalen beter...
Nogmaals, er is niks mis met dit verhaal (al zijn sommige dialogen wat onrealistisch in mijn optiek), toch is het ook geen verhaal wat me bij zal blijven en met een novelle of kort verhaal hoop ik altijd wel 'geraakt' te worden door iets onverwachts.
Een schrijfdocent zei ooit dat een kort verhaal (waarvan een novelle 'de lange versie' is) als een soort foto is die je nieuwsgierig moet maken naar de rest van het totaalplaatje, omdat je maar een snipper te zien krijgt.
Dat mis ik hier. Het is 'te' afgerond aan het eind. Natuurlijk is dat ook iets waar je van kunt houden...

Meer recensies van Claudia Stinne