Ingewikkelde politieke thriller met actueel thema

Claudia Stinne 10 juni 2024 Auteur
Deze thriller steekt zeer goed in elkaar. Er zijn meerdere personages (die in het luisterboek ook door verschillende stemacteurs worden vertolkt) met elk hun eigen verhaallijn binnen één geheel in verschillende tijden. Je moet daar goed je aandacht bijhouden, anders mis je zo een belangrijke aanwijzing.

Bij mij paste het grote politieke component wat minder goed en toch las het razend spannend, doordat alle perikelen (en oorlogen) op dit moment in de Russische grensstreken én de realiteit rondom deepfakes zo actueel zijn.
Het familieverhaal en het deel over het (rebellerende) bergvolk vond ik fijnere hoofdstukken, dan het politieke gekonkel in de hoofdstad van Kazichië, maar het is niet los van elkaar te zien.

Mooi hoe aan het einde alles bij elkaar komt, zonder dat het al te 'uitleggerig' is.

Meer recensies van Claudia Stinne