Meeslepend verhaal dat leest als een zeer persoonlijk dagboek

Claudia Stinne 22 juli 2024 Auteur
Annemarie is vanaf haar 15e samen met Nikki en als ze haar vriendin 10 jaar later op een feestje met een ander betrapt is ze daar helemaal kapot van.
Met de vriendelijke wake-up call van haar vriend Erik, komt ze echter langzaam tot het besef dat Nikki totaal niet goed voor haar was. De hilarische 101 die vervolgens op haar woonkamermuur ontstaat is een lijst van dingen die je éigenlijk niet durft te doen. Maar Annemarie gaat de uitdaging aan en besluit de hele lijst af te werken.

Tijdens de meeslepende reis hervindt Annemarie zichzelf stukje bij beetje en komt ze helemaal los van de kettingen waaraan ze vastgeketend zat. Ik vond het een prachtige ontdekkingsreis en het boek leest als een zeer kundig geschreven dagboek. Zo persoonlijk leef je met Annemarie en haar intimi mee.

De enige dingen die ik jammer vond aan dit boek waren de spoiler op de achterflap... (die hierboven niet vermeld is en die ik dus niet ga benoemen) én het laatste hoofdstuk. Getverderrie!! Zo wil ik niet achtergelaten worden. Help, had dit mooie boek met de prachtige opbouw niet kunnen stoppen bij hoofdstuk 57?
Wat nu? Dit gaat me nog wel even bezighouden vrees ik.

Meer recensies van Claudia Stinne