Pakkende YA-fantasy

Claudia Stinne 03 oktober 2024 Auteur
Heel vaak vind ik de wereldopbouw bij fantasy in het begin van een boek wat verwarrend. Dan zijn er megaveel lange onduidelijke namen of dingen die zo anders dan anders zijn dat je een tijdje moet doorlezen voordat je werkelijk snapt waar dingen over gaan.
In dit geval speelde dat allemaal totaal niet. Ik zat er eigenlijk vanaf de eerste minuut direct in. Ik leefde mee met Violet die wordt gedumpt in een wereld die niet de hare is, met een lichaam dat ook nog eens niet is opgewassen tegen de uitdagingen die erbij horen om een rijder te zijn. Een moeder die veeleisend en hooggeplaatst is, een lieve zus waar je een jaar geen contact mee mag hebben (als je dat eerste jaar al overleefd)... het is een soort recept voor ellende. En toch staat Violet er, doet ze het en wordt ze de heldin van het verhaal.

Ik schrijf dit op het moment dat ik luisterboek deel 1 van 2 gelezen heb, dus ik ben nog niet door het hele verhaal heen en toch is dit boek nu zeker al een favoriet!
Heerlijke personages, volop spanning en ik doe het altijd goed op draken! Kortom; I love it en ik snap de hype op social helemaal!

Meer recensies van Claudia Stinne