Prachtig boek over de consequenties en impact van pesten

Claudia Stinne 01 september 2024 Auteur
Bij de start van dit boek kreeg ik een moment een zeer grondige hekel aan pestkop Lisa. Ik ben zelf in mijn basisschool tijd enorm gepest, wat maakte dat ik me extra kon inleven in Alex.
Later ga je echter toch van deze dame houden tijdens het lezen en als de verklaring dan komt... dan staat het kippenvel waarschijnlijk ook op jouw armen. Ik vond het heftig, al had ik wel zoiets verwacht/zien aankomen. En dan toch nog aangeslagen zijn... Knap geschreven hoor!

In veel feelgoodboeken wordt er eindeloos getreuzeld en wordt communicatie uit de weg gegaan, of zijn er allerlei onlogische verstoringen. Hier vond ik dat totaal niet aan de orde en snapte ik erg goed waarom Lisa liever niet al in een vroeg stadium haar ziel blootlegde.

Dat je ook meekijkt vanuit het perspectief van Alex vond ik van grote meerwaarde.
Erg mooi geschreven en goed uitgewerkt! Ik ga kijken of deze schrijver meer titels op haar naam heeft!

Meer recensies van Claudia Stinne