Rauw, heftig en gruwelijk spannnend!

Conny Schelvis 10 september 2024
Een vervolg op de succesvolle novelle 24 ( die herdruk na herdruk beleven mag) kon ik alleen maar toejuichen. Al is het idee wel uitdagend voor de auteur want de lat ligt dan wel mega-hoog!

Toen het uiteindelijk er was ( wachten duurt lang) werd ik al blij dat uitgeverij Kluitman het in een novelle+ jasje heeft gegoten. Een nieuwe reeks die net even dikker is dan de novelle reeks .
Meer leesplezier én meer ruimte voor de auteur om ons te verzwelgen in zijn verhaal.

De inspiratie van de boeken haalde de auteur uit een film die hij als tiener zag ( Surviving the game waar acteur Rutger Hauer jaagt op een dakloze man gespeeld door IceT) en die ik ook een paar keer gezien had. Het was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik 24 las. Bij zijn research kwam hij op meer films met dit thema en die bleken hun oorsprong te hebben bij een kort verhaal uit 1924 " the most dangerous game" ( dit even voor de booknerds onder ons).

Hoewel los te lezen is het aan te raden eerst 24 te lezen. Kan je de sfeer vast proeven.....
In 24 ontmoeten we Claire een flits bezorger. Als zij wat bezorgd bij twee broers wordt de bedreigt. Ze moet 24 uur uit hun handen blijven, zonder hulp om te overleven. Een strijd op leven en dood volgt. Spannend van begin tot einde.

In 48 gaan we een stapje verder.
De vader van de twee broers opent opnieuw de jacht! Alle personages die Claire in de 24 uur met zijn zoons tegenkwam kom je nu ook weer tegen. Claire wordt opnieuw, letterlijk, los gelaten en moet 48 uur uit handen blijven van deze zieke man en zijn handlangers.
Een race tegen de klok, overleven , moord, doodslag en (zelf-) opoffering.

Zoals ik mij afvroeg zou het beter, spannender en gruwelijk worden dan het eerste verhaal over Claire?
Na het lezen kan ik alleen maar zeggen ; ja, dat kan!

Marcel van Driel heeft wederom een tergend spannend verhaal neergezet. Het verhaal heeft een razend tempo en je kan niet anders dan doorlezen!

Het gaat er nog heftiger aan toe. Degene waarop gejaagd word komen voor vreselijke dilemma's te staan. Kiezen wie mag blijven leven of niet,of ze zelf willen blijven leven, of ze nog kracht hebben om door te gaan.

De karakters zijn goed uitgewerkt. Je kan echt even bij ze naar binnen kijken en merken hoe ze in dit zieke spel staan. Sommige geven een aparte twist in het verhaal en dat geeft de spanning een extra boost.
Daarnaast schuwt de auteur de details niet dus je moet wel tegen bloed, geweld en psychologische spelletjes kunnen. Niet geschikt voor elke 14plusser. Je moet wel wat kunnen hebben.
En als je dat kan is dit verhaal van harte aan te bevelen!!!!

Ik kan er niets aan doen, ik ben fan!

#geweld #bloed #moord #zelfmoord #ontvoering #vertrouwen #mensenjacht

Meer recensies van Conny Schelvis