Valt helaas erg tegen

Convertatta 07 april 2024
Vol goede moed begon ik aan dit boek.
Hartstikke leuk vond ik het dat ik een recensie emplaar mocht lezen! Helaas zakte die moed me al snel in de schoenen.
Het verhaal is heel warrig en bijna kinderlijk geschreven en de POV gaat van hot naar her. Nergens wordt echt dieper op ingegaan en dat is een groot gemis in het verhaal. Ook gaat het verhaal regelmatig van de hak op de tak. Voorbeeld: Als Thomas zijn stalker voor de deur heeft staan, gaat het verhaal ineens terug naar de slechte staat van de verf en het behang van de slaapkamer. Totaal irrelevant, en het leidt af. De spanningsboog die je hier m.i. moet willen creeëren wordt zo abrupt weer afgebroken. Ik kwam dan ook totaal niet in het verhaal. Het is allemaal vrij gehaast en chaotisch. Ook trof ik meerdere onlogische gebeurtenissen, zoals bijv het telefoongesprek met de stalker waarin Thomas ineens allerlei vragen gaat stellen over diens moorden, waar de lijken liggen etc. Zoiets doe je niet. En ook het feit dat de stalker doodleuk antwoord geeft op die vragen is zeer onrealistisch. De spanning neemt gaandeweg ook steeds meer af en dat maakt het voor een thriller zeer matig.

Al met al vind ik het helaas een telerustellend boek. Al vind ik eigenlijk de titel boek niet helemaal gepast aangezien het slechts 147 blz heeft en daardoor meer een verhaal is voor 'even tussendoor'. De verkoopprijs van €20,50 is het wat mij betreft dan ook zeker niet waard.

De schrijfster heeft een goed idee gehad, want de plot is zeker niet slecht! Echter is de uitwerking naar mijn mening helaas niet gelukt.

Meer recensies van Convertatta