Avontuurlijk kinderboek!

Corina 22 juli 2021

Ik mocht van Wim Van der Maaten zijn nieuwe kinderboek lezen & recenseren.
Ik heb dit boek rond laten gaan in Groep 3 bij mijn dochter Dewi. Bedankt Wim voor het recensie exemplaar.

Het land van Marloes & Pardoes
Auteur: Wim Van der Maaten
Ilustraties: Rita Van der Maaten
April 2021
Kinderboek leeftijd vanaf 7 jaar

Voor 20 euro (inclusief bestelkosten) te bestellen via een mail naar: w.vandermaaten@gmail.com

Samenvatting:

Pardoes en Marloes zijn broer en zus en hebben een hele leuke opa. Opa doet met hen altijd spannende dingen. Zo koopt opa op een dag een sterrenkijker. In de avonduren kijken ze met zijn drieën naar de hemel. Al op de eerste avond zien ze een groene planeet. Op die groene planeet blijken twee kinderen te wonen. Deze kinderen hebben, wonder boven wonder, dezelfde namen: Marloes en Pardoes. Deze Marloes en Pardoes verkennen vanuit hun huisje de wereld. Eerst verkennen ze hun eigen land: Groenland. Daarna verkennen ze het land aan de andere kant van de bergen: Vlakland. En ten slotte verkennen ze de rest van de groene planeet. Daarbij beleven ze allerlei avonturen. In dit boek komen die avonturen aan bod.

Wat vond groep 3 ervan:

Ze vonden de verhalen erg leuk! Spannend en avontuurlijk. De meerderheid gaf een dikke duim omhoog.
Wat de kinderen vooral leuk vonden is dat elk verhaal eindigt met dezelfde zin. En de personage opa was favoriet. De tekeningen vonden ze ook erg mooi!
Wel gebeurde er veel in het boek, waardoor ze goed de aandacht erbij moesten houden.

Het boek bestaat uit 28 korte verhalen en zo kon de juf steeds 1 a 2 verhaaltjes voorlezen. Ideaal voor de klas dus! Dat is ook wat de juf aangaf. Een ontzettend fijn voorleesboek voor in de klas.

Zelf vond ik dat ook, de korte verhalen zijn ideaal om voor te lezen voor het slapen gaan. Nou leest mijn dochter zelf al, maar ook voor oudere kinderen is dit boek heel geschrikt. Ik denk zelfs dat het in groep 4 nog beter past.

Meer recensies van Corina