Intrigerende roman

corinefraikin 16 oktober 2024
De onzichtbaren van Frank Nellen. ⭐️⭐️⭐️⭐️ Deze roman heb ik gelezen ivm een challenge voor Hebban. Het boek verhaalt over de USSR (de Grote Unie) die aan het wankelen is. Er zijn protesten onder de studenten en opstanden onder de arbeiders. Sommige staten verklaren zich onafhankelijk zoals Estland, Letland en Litouwen. Kortom het is een onrustige tijd. Dani groeit op in het kleine dorpje Taranivka samen met zijn jeugdvriend Igor. Dan komt de intrigerende Pavel in het dorp wonen. Pavel is anders dan de anderen. Hij vertelt verhalen. Naarmate de tijd verstrijkt verdwijnt Pavel weer uit Dani's leven. Dan is er 'de gloed' en het stof. Dat dodelijk blijkt te zijn. De dorpen worden ontruimd en de mensen verdwijnen naar alle windrichtingen. Dani belandt in Kiev. Pavel blijft in zijn gedachten en uiteindelijk gaat hij op zoek. Tijdens zijn zoektocht gebeuren er vreemde dingen. Het is een mooie indringende roman met een verrassend vlotte schrijfstijl ondanks dat de onderwerpen ietwat zwaar zijn.

Meer recensies van corinefraikin